अब आप न्यूज्ड हिंदी में पढ़ सकते हैं। यहाँ क्लिक करें
Home » Beyond Metros » Bihar govt gave ads to Muzaffarpur shelter home accused’s newspaper

Bihar govt gave ads to Muzaffarpur shelter home accused’s newspaper

By Newsd
Published on :
Bihar govt gave ads to Muzaffarpur shelter home accused's newspaper

As CBI investigates the Muzaffarpur shelter home case more instances of crime are duged up. The owner of the government-funded NGO, Brijesh Thakur has been the main accused in the shelter home case. Two separate cases have been registered against him so far. The second case was filed only after 11 girls from another shelter home went missing. This shelter home was another NGO owned by him and funded by the government.

Apart from these NGOs Brijesh Thakur had other businesses which had government’s hand on it. He owned a newspaper with almost no circulation but the government had been giving advertisements. According to a report, the Hindi daily had a circulation of just 300 copies on a per-day basis whereas, the Bihar government was spending Rs 30 lakhs by giving advertisements to this paper.

Also Read: 11 girls go missing from another shelter home in Muzaffarpur

To one’s surprise, the official circulation shown by this Hindi daily was hugely exaggerated. Thakur had registered the circulation 230 times more than the actual figure. A newspaper agent has reportedly said, “I didn’t get any customer who subscribed Pratah Kamal…nor is it sold at any newspapers’ stand.” According to police, the newspaper hardly had any employee or printing machines.